Przed odpowiedzią na to pytanie, należy zastanowić się nad cechami każdego z rozwiązań. Poniżej wskazanie różnic pomiędzy systemem rekrutacyjnym, a serwisem i krótka ich charakterystyka.
Serwisy pracy pełnią niektóre funkcje systemów rekrutacyjnych
Są to zazwyczaj hybrydy serwisów pracy i systemów zarządzania rekrutacjami. Na początku były tylko serwisami pracy, na któych programista umieszczał ogłoszenia przesyłane przez ogłoszeniodawców. Następnie serwisy pracy zostały wzbogacone o panele administracyjne, najpierw dla administratorów, a następnie – z czym dziś mamy do czynienia – dla ogłoszeniodawców.
Na końcu serwisy zostały wyposażone w bazy kandydatów oraz bazy rekrutacji. W takich rozwiązaniach moduł ogłoszeniodawcy pełni zazwyczaj rolę drugorzędną.
Serwisy te są połączone siecią z innymi, dzięki temu eksport ofert pracy działa jak w przypadku systemów stworzonych stricte do rekrutacji.
Systemy do rekrutacji połączone z serwisami pracy
Są to rozwiązania dedykowane branży rekruterskiej. Zostały zaprojektowane, aby ułatwić proces poszukiwania kandydatów, proces zarządzania rekrutacjami i kanydatatmi oraz umożliwić szybką emisję ofert pracy na bardzo dużej liczbie serwisów pracy.
System ma przewagę nad serwisami pracy w tym, że można go bardzo łatwo zintegrować ze stronami internetowymi ogłoszeniodawców i z wewnętrznymi systemami zarządzania rekrutacjami agencji pracy (HRM – Human Resources Management).
Przed podjęciem decyzji, z jakiego narzędzia korzystać, przydałoby się sprawdzić choć kilka takich rozwiązań. Częstą praktyką firm jest zachęcenie klienta korzstnym rabatem na początek współpracy. Szczególnie jeśli usługi jeszcze nie są powszechnie znane, a marka niewystarczająco rozpoznawalna.
Na pewno pomocnym w wyborze może być aspek specjalizacji, czy niszy jaki zagospodarowuje dany system czy serwis pracy. Czym większa specjalizacja, tym lepsza skuteczność. Zazwyczaj wiąże się to z mniejszym spływem aplikacji, ale za to te które spłynął, spełniają w dużo większym stopniu wymagania procesu rekrutacji.
Powodzenia w rekrutacji!
Niech będzie skuteczna i niech nie generuje zbędnych kosztów