Strona główna / Aktualności / Rekrutacja pracowników na Facebooku – korzyści z integracji

Rekrutacja pracowników na Facebooku – korzyści z integracji

08.10.2014

rekruter wyszukuje kandydatów w social media

W tym miesiącu udało nam się połączyć kampanie rekrutacyjne naszych Klientów z Facebook’iem. Po wprowadzeniu ogłoszenia przez użytkownika do systemu HR-SZOP, oprócz tego że jest ono automatycznie eksportowane do zewnętrznych serwisów pracy, zostaje również wyeksportowane w postaci reklamy targetowanej na FB.

Jak to wygląda od strony technicznej?

Podczas wprowadzania ogłoszeń, czyli otwierania projektu rekrutacyjnego w systemie HR-SZOP, ogłoszeniodawca wybiera branże oraz zawód z dostępnych opcji na listach. Po zapisaniu ogłoszenia trafia ono do sprawdzenia, zajmuje się tym administrator systemu. Po jego opublikowaniu, ogłoszenie trafia bezpośrednio na eksport. Facebook sprawdza wybraną branżę i powiązuje ją z zainteresowaniami oraz zawód, który następnie wiąże z zatrudnieniem. Tak staregetowane ogłoszenie zostaje wyświetlone tylko w grupie osób spełniającej kryteria.

tworzenie kampanii reklamowej na facebook

Jakich rezultatów można się spodziewać?

Zdecydowanie zwiększenia skuteczności ogłoszeń. Rozwiązanie zostało przetestowane we wrześniu na pięćdziesięciu wybranych ogłoszeniach. Średnia ilość zgłoszeń wzrosła o 18,28%.  A odsetek aplikacji odpowiadających poszukiwanemu profilowi ze źródła Facebook kształtuje się na poziomie 86% i jest to najwyższy wskaźnik trafności ze wszystkich dostępnych mediów. Pomimo tak dobrych wyników skuteczności, w ilość bezwzględnej przesyłanych aplikacji Facebook znajduje się dopiero na ósmym miejscu.

Jaka jest przyszłość tego typu rozwiązań?

Facebook’owi oraz innym mediom zależy na bardzo dobrym targetowaniu. Ponieważ reklamy trafiają do wąskiej grupy, ale grupy zainteresowanej daną reklamą. Pomimo mniejszego (zawężonego) zasięgu, zwiększa się istotnie konwersja, czyli skuteczność reklamy. W naszym przepadku oznacza to, że teraz nie musimy wyświetlać wszystkim np. ogłoszenia o pracy dla pielęgniarek, wyświetlamy je teraz tylko pielęgniarkom. Dzięki targetowanym reklamom – jak pokazują badania – zmniejsza się też natarczywość reklam, a co za tym idzie zmęczenie i rozdrażnienie odbiorcy, to również ma istotny wpływ na zauważalność reklamy i ostatecznie jej skuteczność. Targetowany przekaz reklamowy jest zdecydowanie przyszłościowym rozwiązaniem.

Zapraszamy do korzystania z tego typu udogodnień. Jeśli mają Państwo pytania dotyczące tego zagadnienia, to prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem +48 58 350 06 77.

Z poważaniem
Zespół HR-SZOP

Zobacz również: