Strona główna / Aktualności / W jaki sposób pogoda ma wpływ na poszukiwanie pracy?

W jaki sposób pogoda ma wpływ na poszukiwanie pracy?

04.07.2017

Mówiąc krótko – olbrzymi.

plaża w meksyku

Około 2 lata po tym jak uruchomiliśmy nasz pierwszy serwis pracy (około 2008 roku) coś dziwnego zaczęło się dziać z odwiedzinami. Czasem obserwowaliśmy wzmożony ruch na stronie, a czasem tylko szczątkowy. Sprawdzaliśmy statystyki pod różnymi kątami. Przy braku jednoznacznych odpowiedzi obwinialiśmy tajemniczy algorytm Google, który jednego dnia nas faworyzował a innego wrzucał w czeluście Internetu. Ale po głębszym zastanowieniu, zaczęliśmy szukać bardziej przyziemnych przyczyn, niezależnych od kwestii technicznych, np. szybkości naszego serwera ftp, czy błędów na stronie, które rzekomo miały nas ściągać w dół wyników wyszukiwania.

Lato – czyli niepogoda na pracę

Wiedzieliśmy już wtedy, że okres wakacyjny, lato nie sprzyja szukaniu pracy, czyli m.in. odwiedzinom na serwisach pracy. Można powiedzieć, że okres wakacyjny – to okres niski, okres jesienny – to okres wysoki pod względem aktywności kandydatów poszukujących pracy. Jest to oczywiste – ludzie zamiast o zatrudnieniu, czy zmianie pracodawcy myślą o tym, gdzie pojechać na wakacje, jak spędzić wolny czas. I tu zmierzamy do naszej iluminacji, a mianowicie do tego, że ludzie w przypadku gdy za oknem zaczyna świecić słońce, a na termometr wskazuje temperaturę powyżej 20 stopni mają spore problemy o myśleniu o pracy w ogóle, a co dopiero mówić o zmianie statusu z błogiego nicnierobienia – nie ma o tym mowy.

Czy pozostaje nam tylko modlitwa o deszcz?

Co więc robić? Można pomodlić się o deszcz, aby przyciągnąć kandydatów do komputera.

Ale zamiast tego można się też przygotować, sprawdzić prognozę pogody i jak na następny dzień ma być ochłodzenie, chmury i w najlepszym przypadku deszcz, to jest ten moment, aby opracować zawczasu nowe ogłoszenie, wprowadzić je do systemu publikacji ogłoszeń o pracę i jak tylko z rana potwierdzi się, że mamy słabą pogodę, klikamy magiczny przycisk “publikuj ogłoszenie”. Jeśli dobrze przewidzieliśmy pogodę, to mamy szansę na dużo większy responding na nasze ogłoszenia.

Uwaga większość bezrobotnych kandydatów, szuka pracy w godzinach od 9.00 do 17.00 w dni pracujące. Ale ci, którzy szukają zmiany pracy, robią to oczywiście wieczorami.

Poniżej prezentujemy wykres godzinowy odwiedzin. Porównanie stycznia 2017 roku i czerwca 2017 roku.

statystyki godzinowe
Czy można zniwelować skutki słabszego responding’u?

Pewnie zapytacie: przecież pogoda jest różna w zależności o miejsca, długości i szerokości geograficznej, jak z tym sobie poradzić? Niestety nie ma na to łatwego rozwiązania. Ale możemy zaproponować wam następującą taktykę. Większość agencji pracy, naszych klientów, publikuje ogłoszenia o stałej ekspozycji, jest to dobra taktyka, gdy brakuje odpowiednich specjalistów na rynku, dobrze znaleźć ich zawczasu. Gdy zapowiada się gorsza pogoda, to albo wybrane ogłoszenia są odświeżane, albo publikowane nowe. To bardzo pomaga. Nie zawsze przecież będzie świecić słońce.

Z naszej strony kładziemy większy nacisk na aktywizowanie naszej bazy kandydatów. Publikujemy więcej reklam, rozszerzamy już istniejące, używamy więcej socjalmediów, puszczamy częstsze mailingi z atrakcyjnymi ofertami pracy, dla których warto na chwilę oderwać się od gorącej plaży.

Na koniec, używając żeglarskiego porównania: nasza żaglówka za daleko nie popłynie, jeśli przegapimy dobry moment na wyście w morze, właśnie wtedy kiedy wieje. Jeśli wyjdziemy w morze i nie będzie wiatru, to za daleko nie popłyniemy niestety. A może się zdarzyć tak, że wiatru nie będzie przez kilka dni.

żeglowanie Gdynia

Pomyślnych wiatrów!

Zobacz również: