Strona główna / Aktualności / Jak napisać skuteczne ogłoszenie?

Jak napisać skuteczne ogłoszenie?

12.02.2014

przykładowe ogłoszenie Aby zrekrutować i zatrudnić odpowiedniego kandydata, ważne jest m.in. umiejętne przeprowadzenie selekcji otrzymanych aplikacji, a także właściwe przygotowanie przebiegu rozmowy kwalifikacyjnej. Zanim jednak dojdziemy do etapu selekcji aplikacji, istotne jest pozyskanie kandydatów, którzy spełniają nasze wymagania i oczekiwania w największym stopniu… i na tym etapie często spotykają nas trudności.

Jednym z kluczowych elementów jest stworzenie skutecznego ogłoszenia. I tu warto zadać sobie pytanie – jakie ogłoszenie będzie skuteczne? Przede wszystkim istotne jest określenie grupy docelowej, do której ogłoszenie ma trafić. Grupa docelowa zdeterminuje nam jak ogłoszenie powinno wyglądać i jakie treści zawierać – inaczej będziemy pozyskiwać osoby zaraz po studiach, inaczej specjalistów, inaczej osoby z różnych branż. Jest to bardzo istotny element, o którym niestety często zapominamy, a od którego należy zacząć nasze działania rekrutacyjne w zakresie publikacji ogłoszenia.

Dalej kluczowe jest zadbanie o odpowiednią treść i jej układ, tutaj ważne jest zwrócenie uwagi na kilka elementów:

Krótki opis firmy

który zaprezentuje pokrótce profil działalności firmy, przybliży specyfikę działania i zachęci do aplikowania daną grupę docelową. Dodatkowo jeśli prowadzimy stronę kariera naszej firmy, warto zamieścić do niej odnośnik.

Nazwa stanowiska

dopasowana do faktycznych obowiązków na danym stanowisku. Po nazwie kandydat będzie szukał odpowiedniego dla siebie stanowiska, także jeśli będzie ona nieadekwatna do zakresu obowiązków, znacznie zmniejszymy swoje szanse na pozyskanie wartościowych kandydatów.

Opis stanowiska

w formie krótkiego opisu zakresu obowiązków lub wypunktowania zadań, które będą realizowane na danym stanowisku. Opis powinien zawierać kluczowe informacje, aby nie był zbyt rozbudowany i jednocześnie nie pomijał niczego, co jest istotne. Im mniej złożone są zadania na danym stanowisku, tym mniej informacji będzie tu potrzebnych.

Wymagania

określenie kluczowych wymagań na danym stanowisku, takich, które dadzą kandydatom jasną odpowiedź kogo konkretnie szukamy. Nie warto powielać wymagań dotyczących dobrej organizacji pracy, komunikatywności itp. – zapisy te znajdują się w każdym z ogłoszeń, kandydaci nie zwracają na nie uwagi, a kilka dodatkowych punktów tego typu niepotrzebnie wydłuża nam treść ogłoszenia i może spowodować, że znikną w nim ważne informacje.

Oferta

to miejsce na zapis tego, co kandydat dostaje z naszej strony. Tu warto zamieścić informację o formie zatrudnienia (etat, zlecenie, własna działalność), o oferowanych narzędziach pracy (samochód, laptop, telefon), a także kwestie związane z benefitami, np. opieka medyczna, czy karty benefitów. Zapisy dotyczące atrakcyjnego, czy konkurencyjnego wynagrodzenia są bezzasadne, zbyt często pojawiają się w ogłoszeniach, a później nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości, także kandydaci są temu obojętni. Jeśli natomiast firma daje realną możliwość awansu, czy realizowania ścieżek kariery, warto taką informację zamieścić.

Sposób aplikowania

w końcowej części warto podać informację o tym w jaki sposób kandydaci mają przesyłać swoje zgłoszenia i jeśli ogłoszenie jest limitowane czasowo, również warto zaznaczyć do kiedy można składać aplikacje.

Kolejność informacji dotyczących tego, co firma oferuje i jakie ma wymagania, a także nazwy tych poszczególnych obszarów możemy dopasować do grupy docelowej i warto to zrobić, przyniesie to dużo lepszy efekt niż klasyczne podejście.

Jeśli mamy możliwość graficznego uatrakcyjnienia ogłoszenia, jak najbardziej warto to zrobić. W kolejnym kroku powinniśmy dobrać miejsca publikacji naszego ogłoszenia w taki sposób, aby zwiększyć szansę na to, że trafi ono do naszej grupy docelowej. Później pozostaje czekać na spływ aplikacji, które, jeśli profesjonalnie podejdziemy do tworzenia ogłoszenia, pozwolą nam na wybór odpowiedniego kandydata.

Zabcza również: