Strona główna / Aktualności / GoWork opinie – jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami?

GoWork opinie – jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami?

04.03.2015

co ma wpły na Employer Branding

Jednym z głównych powodów wzrostu kosztów rekrutacyjnych i pojawienia się problemu z dobraniem wartościowych kandydatów jest zła opinia o firmie. Nie jest istotne, czy jest ona prawdziwa lub nie. Chodzi o to, że buduje ona negatywny “employer branding” – wizerunek pracodawcy.

Co można z tym zrobić?

Przede wszystkim profesjonalnie odpowiadać na zarzuty. Najlepiej robić to poprzez oficjalne firmowe komunikaty w miejscach, gdzie pojawiły się negatywne opinie. Zazwyczaj jest to bezpłatne i bardzo skuteczne.

Przykładowy tekst:

W związku z powyższymi opiniami dotyczącymi naszej firmy, zarząd firmy X oświadcza, że …

Z wyrazami szacunku
Zarząd firmy X

Jak kupujemy sobie negatywny employer branding?

Nie polecamy kupowania drogich pakietów reklamowych, po to, aby mieć możliwość usuwania negatywnych komentarzy. Niestety, taka wygląda praktyka niektórych firm – ty kup od nas pakiety ogłoszeniowe, a my pozwolimy ci usunąć klika negatywnych opinii na temat twojej firmy. Proszę teraz zauważyć, że pojawienie się negatywnych komentarzy na profilu twojej firmy leży w interesie wydawcy(!). Czym więcej negatywnych komentarzy, tym większe presja na “zrobienie z tym porządku” i przy okazji zakupu drogiego pakietu.

Negatywne opinie o pracodawcy, to nie tylko problem z zatrudnieniem

Coraz więcej firm obserwuje zależność, pomiędzy pojawieniem się negatywnych opinii w internecie, a spadkiem sprzedaży swoich produktów, czy usług. Dziś, w epoce nadpodaży i internetu każda pozytywna opinia jest na wagę złota, a brak kontroli nad wizerunkiem i bagatelizowanie negatywnych opinii może przyczynić się nawet do upadku firm.

Warto przeczytać: