Strona główna / Aktualności / Efektywna oferta pracy

Efektywna oferta pracy

23.11.2015

Ogłoszenie o pracę w gazecie

W dobie Internetu i mediów społecznościowych mamy wiele możliwości ułatwiających znalezienie potencjalnych pracowników. Sieć daje praktycznie nieskończoną ilość narzędzi, które ułatwią nam znalezienie odpowiedniego kandydata do naszego przedsiębiorstwa.

Mimo, iż tych możliwości jest naprawdę dużo, to standardowe ogłoszenie o pracę w cale nie wychodzi z mody. Może ulega ono nieznacznym modyfikacjom, ale wciąż jest jednym z najpopularniejszych narzędzi, dzięki którym rekruterzy docierają do osób zainteresowanych konkretną posadą.

Powszechnie uważa się, że takie ogłoszenie o pracę jest równocześnie wizytówką firmy. Ciężko jest się z tą opinią nie zgodzić, gdyż większość społeczeństwa jest tzw. wzrokowcami i chcąc nie chcąc wyrabiają sobie opinie na podstawie zauważonych obrazów. Tak, więc przy tworzeniu ogłoszenia o pracę warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach by było ono jak najbardziej efektywne.

1.Wygląd

Ogłoszenie o pracę powinno być schludne, ładne oraz powinno mieć przejrzyście rozplanowane ułożenie tekstu, tak by potencjalny pracownik nie musiał się zbytnio wysilać w odnalezienie najważniejszych informacji dotyczących oferowanego stanowiska pracy. Dzięki temu kandydat będzie miał wrażenie, że ma do czynienia z konkretną i sensowną firmą.

2.Treść

Zawartość ogłoszenia powinna koniecznie być zweryfikowana pod względem błędów językowych, stylistycznych czy też merytorycznych gdyż mogą one tworzyć wrażenie, iż osoba, która formułowała dane ogłoszenie nie do końca się na tym zna, bądź robiła to w pośpiechu. Oferta napisana chaotycznie nie tylko będzie niezrozumiała, ale także zniechęci kandydatów do wysłania aplikacji. Konsekwencją “niechlujności” w pisaniu może być obniżenie reputacji w oczach kandydata, a nawet zniechęcenie go do wysłania swojej aplikacji.

3.Informacje

Odpowiednia oferta pracy powinna zawierać kilka podstawowych, ale i ważnych dla kandydatów informacji. Na samym początku powinna być umieszczona dokładna nazwa proponowanego przez naszą firmę stanowiska np. nie Programista, a Starszy Programista PL/SQL. Poniżej tej nazwy powinien znaleźć się krótki, ale sensowny opis naszej firmy, tak by kandydat miał świadomość gdzie będzie ewentualnie składał swoja aplikację.

Po krótkiej prezentacji przedsiębiorstwa powinien znaleźć się opis proponowanego przez nas stanowiska – zakres obowiązków, które miałby wykonywać nasz nowy pracownik. Co więcej dokładnie sprecyzowany opis kwalifikacji i doświadczenia, których będziemy oczekiwać u odpowiedniego kandydata pasującego na oferowane przez nas stanowisko pracy.

Warto też pamiętać o motywatorach, czyli o tym co możemy zaoferować osobie, którą przyjmiemy na dane stanowisko. Nic nie czyni oferty atrakcyjniejszej niż benefity oferowane przez pracodawcę np. elastyczny czas pracy, karta multisport, prywatna opieka zdrowotna, dodatkowe premie. To są konkretne informacje, które przyciągną do kandydatów i zachęcą ich do przesłania swoich aplikacji.

Rekrutacja pracowników to z pewnością trudny orzech do zgryzienia. Dlatego warto postarać się by używane przez nas narzędzia rekrutacji i pozyskiwania pracowników były skuteczne i efektowne.

Zobacz również: