Strona główna / Aktualności / Czego oczekują kandydaci od ogłoszeń o pracę?

Czego oczekują kandydaci od ogłoszeń o pracę?

13.12.2015

Tablica ogłoszeń

W dobie powszechnie dostępnego Internetu można zrobić niemal wszystko. I tak, dzięki wielu możliwościom, jakie oferuje nam wirtualna sieć, ogłoszenie o pracę to wciąż popularna forma poszukiwania kandydatów w celu zrealizowania projektu rekrutacyjnego.

Mimo, iż łatwość w dotarciu do potencjalnych pracowników jest naprawdę ogromna, nie oznacza to wcale, że zdołamy ich zainteresować takim ogłoszeniem. Dziennie publikowanych jest kilkaset, jeśli nie więcej, ogłoszeń o pracę. Tym samym, nasze ogłoszenie jest jednym z wielu. Ostatnio coraz częściej możemy spotkać się z opinią, że rynek pracy staje się rynkiem pracownika. Pojawiają się pytania, jakie ogłoszenia spotykają się z zainteresowaniem kandydatów, jakie są przez nich cenione, a jakie nie?

Wartościowe ogłoszenie

Jedną z głównych przyczyn rezygnacji z ubiegania się o konkretną posadę jest zbyt skomplikowany sposób aplikowania. Potencjalny kandydat nie widzi sensu w wypełnianiu długiego formularza danymi, które uprzednio zawarł w swoim CV, które tak czy siak musi dołączyć do aplikacji. Mimo, iż tworzone formularze w łatwy sposób mogą zasilić bazę informacji dotyczącą potencjalnych pracowników, która w późniejszym czasie znacząco może ułatwić proces rekrutacji firmom, niestety może doprowadzić do odstraszenia najlepszych kandydatów. Dlatego warto pamiętać, że formularz powinien być narzędziem, które całkowicie zastępuje CV lub ma dostarczyć informacji, których nie podaje się w życiorysie zawodowym.

Tworząc ogłoszenie o pracę, warto zastanowić się nad wymaganiami, które będziemy egzekwować u przyszłego pracownika. Powinny być one zbieżne ze stanowiskiem pracy i jednocześnie doskonale wpasowywać się w rynek pracy. Osoba tworząca opis stanowiska pracy powinna znać potrzeby organizacji – czyli jakie kwalifikacje są naprawdę poszukiwane przez nią poszukiwane; czy można znaleźć stosunkowo dużą liczbę kandydatów o wymaganych kwalifikacjach.

Co więcej, kandydat oczekuje, iż ogłoszenie o pracę dostarczy mu w skrócie wszystkie potrzebne informacje, które pozwolą mu zidentyfikować się z firmą. Warto w kilku zdaniach przedstawić firmę i powody, dla których rozpoczęto projekt rekrutacyjny. W dalszej części oferta powinna zawierać kluczowe informacje dotyczące wymaganych kwalifikacji, zadań – z których pracownik będzie rozliczany oraz co firma może mu za to zaoferować. Niestety w ostatniej części ogłoszenia firmy najczęściej “strzelają sobie w kolano”. Ogólne hasła typu: duże możliwości rozwoju, wysokie zarobki, możliwość dodatkowych szkoleń czy zapewnienie wszystkich, niezbędnych do pracy narzędzi zwykle nie robią na potencjalnych pracownikach wrażenia, a nawet źle im się kojarzą!

Chcąc stworzyć efektywne ogłoszenie o pracę, które spełni oczekiwania potencjalnego kandydata warto pamiętać o powyższych wskazówkach. Dzięki temu nasza firma będzie miała większą szansę na zatrudnienie odpowiedniego pracownika.

Zobacz również: