Strona główna / Aktualności / Błędy obniżające skuteczność ogłoszeń

Błędy obniżające skuteczność ogłoszeń

30.04.2013

W ofertach pracy publikowanych w Internecie pojawiają się błędy merytoryczne i językowe. Chociaż mają one znaczenie w kontekście postrzegania profesjonalizmu HR-owca oraz wizerunku firmy, którą reprezentuje, to właściwie nie wpływają na skuteczność wadliwego ogłoszenia. Jednak rekruter, zwykle nieświadomie, może znacząco ją obniżyć na dwa sposoby – stosując metodę kopiuj wklej, a także odświeżając ofertę pracy.

Kopiuj-wklej

Wynikiem dość powszechnie stosowanej w witrynach internetowych metody kopiuj-wklej, jest identyczna treść dostępna z kilku adresów URL (inne podstrony, ta sama treść). Fachowo nazywa się ją powieloną zawartością (po angielsku duplicate content lub double content). Rekruterzy powinni zdawać sobie sprawę, że za każdym razem, gdy kopiują słowo w słowo tekst oferty pracy, w znaczny sposób obniżają jej skuteczność.

Webmasterzy zajmujący się systemami pozycjonującymi oraz eksportującymi ogłoszenia doradzają, jak zminimalizować negatywne skutki takiej sytuacji. Publikując w różnych miejscach informację o poszukiwaniu kandydatów na określone stanowisko, wystarczy za każdym razem zmienić tytuł oraz wprowadzić choćby niewielkie modyfikacje w treści oferty pracy.

Odświeżanie

Drugim błędem popełnianym przez specjalistów działu HR jest odświeżanie ogłoszeń. Mogłoby się wydawać, że to rozwiązanie ma same zalety, ponieważ dzięki niemu opublikowana jakiś czas temu oferta pracy znów może się znaleźć wśród najnowszych ogłoszeń. Tym samym rekruter komunikuje osobom szukającym zatrudnienia, że wciąż potrzebuje chętnych na daną pozycję. Jednak odświeżając oferty pracy, rezygnuje się z możliwości, jakie niesie pozycjonowanie i eksport do innych serwisów. Jeżeli stawia się przede wszystkim na skuteczność, lepiej ponownie opublikować ogłoszenie z niewielkimi zmianami w nagłówku i treści.

Zobacz jak napisać skuteczne ogłoszenie